Fula Gubbens Tankar

Tankar om högt och lågt, mest lågt, nedtecknade av högvälborne Fula Gubben i Svea Rikes huvudstad, nådens år 0 (Reinfeldtsk tideräkning). Inget för PK-muppar!

2006-09-30

Anna Sjödin möter Babar

Årets rättegång, kanske århundradets rättegång, innehöll bl a följande guldkorn:

"En ordningsvakt:
- Väninnan försökte ge mig en örfil. Jag knuffade undan henne. "Jag ska aldrig mer suga kuk", sa hon. Skeppström, pressekreteraren i SSU, sa att det var sista gången jag jobbade. Han skulle upp till Bodström på torsdag och se till att jag blev arbetslös."

***

"Väninnan C var nykter när hon i baren skulle beställa "en komplicerad drink som inte har något namn med olika likörer".
- Kanske var det därför bartendern uppfattade mig som berusad.
Så blev hon oförklarligt utslängd, och när hon låg i slasket utanför krogen lutade sig en vakt över henne och sa:
- Hora.
Sedan kom en servitris och sa:
- Hora."